Running Free
Zin om zelf deel uit te maken van RF? Registreer je dan of log je snel in!
Running Free
Zin om zelf deel uit te maken van RF? Registreer je dan of log je snel in!
Running Free
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalGalerijZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ~Let it snow

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 2:59 am

Rain liep over de vlakte. Haar hoeven lieten diepe afdrukken achter in de verse laag sneeuw. Als ze uitademde kwamen er wolkjes uit haar neus. typische tekenen van de winter. Ze wist niet echt wat ze moest denken van de winter. Alles was zo koud en nat en het eten werd veel schaarser en het werd minder lekker. Maar tegelijkertijd was het wel een mooi gezicht. De bomen, onder de sneeuw, het meertje, bevroren zodat het oppervlak glinsterde wanneer het zwakke zonnetje er op scheen... Al met al vond ze het toch niet zo. Ze had veel liever de lente, wanneer je overal veulentjes zag ronddartelen, het weer lekker weer was en er geen sneeuw meer op de grond lag. Rain bleef een beetje aan de rand van het veld. Ze was nu in haar eentje en dan voelde ze zich niet zo op haar gemak als ze in het midden van het veld zou gaan lopen. zo oen en bloot... als ze nu bedreigd werd kon ze wegvluchten, de bomen in. Dan was het veel lastiger om haar te pakken. Ze boog haar hals naar de sneeuw toe. Ze had best wel dorst. Nou was sneeuw eten en laten smelten in je mond niet de beste manier om aan water te komen, maar je moest toch wat als het meer bevroren was. Ze schrok van een geluid achter zich. Gelijk keek ze zenuwachtig om zich heen en draaide met haar oortjes. Ze was nou eenmaal wat zenuwachtig ingesteld als ze in haar eentje was.

-open
Terug naar boven Ga naar beneden
Heartbeat
Veulen
Veulen
Heartbeat


Aantal berichten : 14
Punten : 29
Registratiedatum : 12-02-12
Woonplaats : België

Paarden Profiel
Naam: Heartbeat
Geslacht: Hengst
Kudde: It

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 3:49 am


-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Heartbeat
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-



Heartbeat zag in de verte een paard staan. Stap voor stap kwam hij dichterbij, hij dwaalde nu al dagenlang alleen rond zonder iemand om hem heen, het leek wel of iedereen hier goed was? Had echt iéderéén een 'gouden hart'? Was niemand koud en gevoelloos vanbinnen? Hij stampte gefrustreerd op de sneeuw. Normaal was dit zijn favoriete seizoen, korte dagen en lange nachten, barre kou,... Maar nu was het anders. Nu was het dood. Nu was hij niet dood, nee nu was alles rond hem dood en gevoelloos. Het paard was niet meer ver, hij liep héél langzaam. Wat nu als het weer zo'n goedaardig paardje was? Nu ja... Hij kon proberen. Plotseling stapte hij op een klein takje, het paard had hem gezien. "Het spijt me,, ik wou je niet laten schrikken.", hij keek de merrie in de ogen. "Zo,, mag ik de naam van deze schoonheid weten?", hij liep een rondje rond het paard en boog z'n hals. Hij bleef de merrie aankijken.


Terug naar boven Ga naar beneden
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 4:59 am

Rain bleef de hengst strak aankijken tot hij voor haar stond. "Geeft niets" Zei ze tegen hem. Ze was er niet echt van geschrokken, maar heel fijn had e het niet gevonden. "Ik ben Rain." Rain zou gebloosd hebben, als ze geen paard was geweest. "en jij?" Vroeg ze uiteindelijk. Ze voelde zich al een stuk rustiger. Nu het paard voor haar stond, ze hem kon zien, kon ze eindelijk haar zenuwachtige verschijnsel van haar af gooien en haar ware ik laten zien. Ze volgde de hengst toen hij een rondje om haar heen liep. Was ze gewent, de meeste vreemde paarden deden dat wanneer ze haar voor het eerst zagen. Ze wist niet waarom. Misschien wilde ze haar beter bekijken? Misschien deden ze het om haar aparte kleurtje? Ze wist het niet maar het maakte ook niet veel uit. De hengst bleef haar aankijken, dus bleef zij ook maar naar hem kijken. "Ben je al lang in dit gebied?" Vroeg ze. Zijzelf was hier nog maar net, dit was eigenlijk het enige gebied dat ze nog had gezien. Ergens miste ze haar ouders wel. Ze had hen verlaten omdat ze iets nieuws wilde. Maar dat wende ook weer vanzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Heartbeat
Veulen
Veulen
Heartbeat


Aantal berichten : 14
Punten : 29
Registratiedatum : 12-02-12
Woonplaats : België

Paarden Profiel
Naam: Heartbeat
Geslacht: Hengst
Kudde: It

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 5:07 am

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Heartbeat
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-


Heartbeat zag dat de merrie geschrokken was. "Geeft niets" Zei ze tegen hem. "Ik ben Rain en jij?" Vroeg de merrie. "Ik ben Heartbeat. Maar noem me maar hoe je wilt...", Heartbeat zag dat de merrie rustiger werd. Hij bleef staan en schraapte met z'n hoef over de grond. Hij zag de blik van de merrie in z'n ogen, en keek verlegen weg. Dit was zijn gewoonte niet, hij voelde dat hij aan het veranderen was... Plots werdt hij wakker geschud door Rain; "Ben je al lang in dit gebied?" Vroeg ze. "Euhm... Al zo lang ik leef ongeveer, ik ben hier geboren en waarschijnlijk zal ik hier ook sterven.", Heartbeat aarzelde... Hij was niet eerlijk, hij was hier niet heel z'n leven, héél even was hij weg geweest... Maar daar zweeg hij over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 5:14 am

Rain zag dat de hengst verlegen wegkeek door haar blik. Ze besloot om maar even weg te kijken, niet steeds in zijn ogen te kijken, dat was niet redelijk vond ze. Ze besloot om hem maar eens beter te bekijken. ze liet haar blik over zijn lichaam glijden. Hij was eigenlijk best mooi. Mooier dan de paarden uit de kudde waar ze vandaan kwam... Het paard gaf antwoord op de vraag die ze gesteld had. Zo kwam ze er achter dat hij Heartbeat heette. "Mooie naam" Zei ze terwijl ze glimlachte. Ze had hem nog een vraag gesteld. De vraag of hij al lang in dit gebied was. Ook op die vraag kreeg ze antwoord. Hij was hier geboren en hij zou hier ook sterven... Bij de laatste zin zag ze hem twijfelen. Ze kon doorvragen maar ze kon het ook laten. Ze besloot om het te laten. Als hij het wilde vertellen dan begon hij er zelf wel over toch? Heb je dan niet dat je 'iets nieuws' wilt ofzo? Ik ben net uit het gebied vertrokken omdat ik toe was aan iets nieuws" Ze keek Heartbeat weer aan maar dan minder doordringend dan eerst, gewoon normaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Heartbeat
Veulen
Veulen
Heartbeat


Aantal berichten : 14
Punten : 29
Registratiedatum : 12-02-12
Woonplaats : België

Paarden Profiel
Naam: Heartbeat
Geslacht: Hengst
Kudde: It

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr feb 24, 2012 5:24 am

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Heartbeat
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Heartbeat voelde zich wel op z'n gemak bij Rain. Hij keek even naar het paard, ze had een glimmende huid. Bovenop haar rug lag een dun, blinkend laagje sneeuw. Hij keek naar de lucht, kleine sneeuwvlokjes dwarrelden vrolijk naar beneden, het ging weer sneeuwen. Heartbeat rilde even. Plots hoorde hij Rain zeggen: "Mooie naam", hij zag de merrie glimlachen. Antwoorden wou hij wel, maar hij kreeg geen woord over z'n lippen. Complimenten kreeg hij immers niet vaak. Maar al snel brak Rain de stilte en vroeg of ik dit gebied niet beu was. "Tja,, af en toe reis ik wel even naar het bos of naar de vallei, maar ik ken de omgeving hier. Dit is m'n thuis en ook al ben ik een eenzaam en zwervend paard, ik heb hier wel altijd iets te doen.", Hij keek op, en een kleine maar oprechte glimlach verscheen op zijn lippen.



Terug naar boven Ga naar beneden
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimeza feb 25, 2012 3:32 am

"Tja,, af en toe reis ik wel even naar het bos of naar de vallei, maar ik ken de omgeving hier. Dit is m'n thuis en ook al ben ik een eenzaam en zwervend paard, ik heb hier wel altijd iets te doen." kreeg ze als antwoord op haar vraag. Dat kon ze wel begrijpen. elk paard was immers anders, en dus ook anders in gewoontes. nou was verveling niet de enige rede dat ze de kudde had verlaten. De kudde was puur slecht geweest en daar voelde ze zich echt niet thuis. Dit wilde niet zeggen dat ze een goedzakje was, dat al helemaal niet. Neutraal. Dat paste beter bij haar. En het neigde naar slecht door haar opvoeding. En de andere rede was verveling. Er gebeurde nooit wat leuks, ze deden helemaal niets behalve bij de drinkplaats rondwandelen... En dat werd ze zat. Ze wilde gewoon wat nieuws en ze had het idee dat ze het hier wel naar haar zin zou kunnen krijgen. Alleen ze vond het sneu dat Heartbeat zo eenzaam was. tenminste, dat kon ze uit zijn antwoord opmaken. "Als je het goed vind wil ik je wel gezelschap houden. Ik moet hier toch nog wegwijs worden" Zei ze terwijl ze de glimlach van Heartbeat beantwoorde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hard Times
Veulen
Veulen
Hard Times


Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 02-03-12

Paarden Profiel
Naam: Hard times
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 6:21 am

Hardt times nadert voorzichtig de 2 paarden, ze was nieuwschierig, benieuwd wat de paarden hier zou brengen. Ze zwerfde hier al even rond, maar nog nooit had ze hier andere paarden gezien. Sociaal was ze niet. Weer deed ze een stap dichterbij, bang dat de paarden haar zouden opmerken was ze heel stilletjes. Toch was ze gespannen. Haar grote gevoelige ogen keken van het ene paard naar de ander. Ze zwiepte haar staart heen en weer en hield haar hoofd laag als onderdanig heid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Heartbeat
Veulen
Veulen
Heartbeat


Aantal berichten : 14
Punten : 29
Registratiedatum : 12-02-12
Woonplaats : België

Paarden Profiel
Naam: Heartbeat
Geslacht: Hengst
Kudde: It

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 6:29 am

Beat glimlachte, wat wa hij blij dat hij even niet alleen moest reizen. Ookal was het maar voor even, even was meer dan genoeg! Misschien was het wel voor langer dan even? "Ja, goed idéé! Bedankt dat je dit wilt, ik denk alleen niet dat je het lang gaat volhouden samen mer mij.", hij briesde. Plots zag hij dat er een ander paard aan kwam lopen, het was een spierwit dier, Beat voelde dat het paard zenuwachtig was. Heartbeat twijfelde of hij het paard zou aanspreken... Twee merrie's was wel veel... Maar langst de andere kant kon hij het gezelschap wel gebruiken. "Zozo, wat brengt jou hier? Ik ben Heartbeat, aangenaam!", de hengst keek het dier aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hard Times
Veulen
Veulen
Hard Times


Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 02-03-12

Paarden Profiel
Naam: Hard times
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 6:37 am

Hard Times hoorde de vraag en zag de hengst naar haar kijken, waar ze nog zenuwachtiger van werd, maar ze probeerde rustig te bijven. de hengst was niets van plan toch? Dit was gewoon een normale vraag? Hard times was even stil en daarna antwoorde ze. 'Ik ben Hard times' Ze ging met haar neus naar de grond als onderdanigheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 6:44 am

"Gezellig, en ik houd het denk wel lang vol hoor" Ze lachte erbij. Ze keek om toen ze een geluid hoorde. Er kwam een derde paard bij: Een spierwitte merrie. Ze leek wat zenuwachtig. Ze keek naar de merrie terwijl ze naar hen toe kwam lopen. "We krijgen gezelschap" Zei ze nog net tegen Heartbead voor de merrie bij hen stond. "Rain, aangenaam" Zei ze terwijl ze naar Heartbeat keek terwijl hij de woorden uitsprak. Ze was benieuwd hoe hij het vond dat ze nu met zijn drietjes waren. MAarja, dat maakte ook niet zo heel veel uit.


Laatst aangepast door Rain op vr maa 02, 2012 9:23 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hard Times
Veulen
Veulen
Hard Times


Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 02-03-12

Paarden Profiel
Naam: Hard times
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 7:54 am

Hard times werd wat zenuwachtiger door 4 starende ogen, ze keek in de ogen van de valk en stamelde er een 'hoi' uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Heartbeat
Veulen
Veulen
Heartbeat


Aantal berichten : 14
Punten : 29
Registratiedatum : 12-02-12
Woonplaats : België

Paarden Profiel
Naam: Heartbeat
Geslacht: Hengst
Kudde: It

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 8:36 pm

Heartbeat voelde dat het witte paard zanuwachtig was, het was niet aangenaam voor hem. Zag hij er zo eng uit? Hij had toch geen kwade bedoelingen? Of toch niet meer. Plots hoorde hij de stem van het dier, zelf haar stem bibberde énorm. "En wat is jou naam?", zei hij vriendelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hard Times
Veulen
Veulen
Hard Times


Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 02-03-12

Paarden Profiel
Naam: Hard times
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimevr maa 02, 2012 8:40 pm

Hard Times werd een beetje minder zenuwachtig en deed haard hoofd een stukje omhoog. 'i - ik ben Hard Times'
Terug naar boven Ga naar beneden
Rain
Jaarling
Jaarling
Rain


Aantal berichten : 51
Punten : 78
Registratiedatum : 21-02-12

Paarden Profiel
Naam: Rain
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimezo maa 04, 2012 12:17 am

Rain had eigenlijk nog nooit zo'n zenuwachtig paard gezien. Zelf was ze ook wel iets zenuwachtig aangelegd, maar zo? Dat van haar kwam er niet eens in de buurt. Ze had zichzelf al voorgesteld en nadat Heartbeat dat had gedaan was het de beurt van het vreemde witte paard voor hun neus. Haar stem bibberde heel erg maar uiteindelijk kwam er toch Hard Times uit haar mond. [b]"Aangenaam" Zei ze terwijl er een glimlach om haar mond verscheen. Tenminste, als paarden konden glimlachen had ze dat nu gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hard Times
Veulen
Veulen
Hard Times


Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 02-03-12

Paarden Profiel
Naam: Hard times
Geslacht: Merrie
Kudde:

~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitimedi maa 06, 2012 3:14 am

Hard times onspande, maar bleef op haar hoede. Ze deed een stapje dichterbij en brieste, 'Kan ik misschien een tijdje met jullie meereizen?' Ze zei het voorzichtig en vooral niet opdringerig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





~Let it snow Empty
BerichtOnderwerp: Re: ~Let it snow   ~Let it snow I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
~Let it snow
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Running Free :: Het Noorden :: Vlakte-
Ga naar: